Lördag

Yessss, jag är på blogghumör som ni märker!
haha, det är nog inte så många som läser denna blogg. Men det bekymmrar mig inte så mkt, jag skaffade den blgog främst av andledningen att jag tycker att det är himla kul  att skriva. Sen är det givetvis kul om jag får lite läsare också, men men vi får väl se hur det blir med den saken! Hoppas bara att ni nu som läser bloggen gillar den. Annars är det bara att klicka sig vidare till någon mer ytlig blogg;) inget illa menat.

Ajj, imorse vaknade jag med en vagel vid vänstra ögat. Gör ont! :( Idag drog jag ner till friskis igen för att jympa med mamma. Det var faktiskt ett väldigt kul pass! Lite jobbigt kanske med alla armhävningar, men vad gör man inte för att komma i form till sommaren ;) Nu är jag på shoppinghumör också, men har bestämt mig för att hålla lite mer i pengarna den här månaden. Men det är klart, det har ju kommit så mkt snygga vår käder nu i alla affärer så visst ska jag erkänna att jag blir sugen på att köpa lite grejs.


Så, nu ska jag tipsa er om en alldeles jätte bra bok! Det är en bok Per Nilsson "Svenne"

-I Sverige ska svenskarna bestämma.
Så kunde han säga.
-I Sverige ska inte EU-byråkraterna i Bryssel bestämma. I Sverige ska inte USA:s president bestämma. I Sverige ska svenskarna bestämma. I Irak ska irakerierna bestämma. I Libanon ska libaneserna besämma. Eller hur?
Så kunde han säga, han som kallade sig Deckerman.

"Svenne är en vanlig sjuttonåring från en liten by i södra Sverige. Bara på grund av sitt namn dras han i ett politiskt spel som varken han eller någon annan riktigt förstår. Ett nytt nationellt parti med en karmatisk partiledare växer sig starkt. och efter ell halvår är Sverige förändrat.
Men allt får sin ände under några dagar av kaos och upplopp. Efter det måste Svenne fly för livet. Han misstänkt vara ansvarig för hämndaktioner, mord, misshandel och straffläger. Nu gömmer han sig undan polisen och alla som vill hämnas. Det här är hans berättelse"


Kanske du inte tycker att det låter så intressant när du läser den här texten.. Men ge boken en chans, redan efter några sidor är du helt inne i Svennes berättelse.. Det här är en kom som starkt berör, det är en som man inte glömmer i första taget. Helt klart värd att läsa!!




Ha en bra lördag alla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0